مسيحنا فوق الزمان

الاثنين، 19 أكتوبر 2009

طير يا طير وعلمنى التسبيح

طير ياطير وارفع صوتك بالتسبيح
تسبيح وتهليل لمن وهبك الفرح الكبير

طير يا طير وغرد للقدير
فانت تدرك اكثر منى عظمه الحبيب
طير يا طير ورفرف بتهليل
رفرف وماتقولش انا صغير


طير يا طير والقط حبك حبة حبة من يد القدير

طير بفرح فقيمتك فى قلبه اغلى من الفلسين

طير يا طير وافرح وفرحنى بلقاء القدير

فبيك اعترف انى لمست حبه من رعايته ليك

طير وسبح معايا بتهليل قدوس وعظيم يا ربى القدير

طير يا طير واحكيلى لما بتعلى فى سماه بتفكر فى ايه

بتفكر فيه انه خلقك حر وقلبك متهلل بفرحك فيه

احكى وقولى بتفكر انه رفعك تحلق فى سماه بالرغم من انك صغير

احكى وفرح قلبى ازاى حاميك ومديك طبيعته بين جناحيك


احكى وقولى ماتخفش منى

نعم انا انسان ولكنى معاك متهلل بيه

انا كمان طفله الصغير

انا لحبيبى وحبيبى لى

فصليبه كان من اجلى انا الصغيرفى ملكه الكبير

دا كان من اجلى بيه رفعنى انا كمان ليه

بدون جناحات رفعنى لسماه بحب عجيب

اشعر فرحك بيه اعلم معنى ابتهاج القلب باعظم حبيب

ادرك ادراكك عندما تحلق بحريه تعلوا وتعلوا فوق عقول علماء ومبتكرين

ادرك انك لمست حبه مثلى

فاسمحلى اشاركك تسبيحه وتمجيده
بحب منه واليه

ليست هناك تعليقات: