مسيحنا فوق الزمان

الثلاثاء، 11 نوفمبر 2008

قلبك سبانى


سبانى حبك الحانى....
ومازال قلبى قاسى
اسرنى قلبك الغافر....
وقلبى من امامك هارب
فى عز ألمك ترانى.....
وفى عز المى اجدك امامى
تقتلنى الحياه واهوائى....
فيجذبنى حنانك ويحينى انا الخاطى
تعطينى قشه فأراها اثقل صلبانى....
فتحمله عنى والإسم انا الخاطى
كم وكم قلبك حانى......
سبانى منذ كان ميلادى
البستك اكليل الشوك .....
فالبستنى به ثوبى الضاوى
بخطاياى غرزت فى قلبك حرابى....
وتمد يدك لتنزع عنى حراب اعدائى
اجلدك كل يوم بشهواتى.....
وتأمر شيطانى بعدم جلدى انا الخاطى
كم وكم قلبك حانى يا عظيم يا غالى يا متعالى
كم وكم قاسيت منى انا الخاطى
كم وكم نزفت بأثامى
كم وكم نزفت من اجلى وانا ليك بناسى
سلمت ليك يارب حياتى
سلمت ليك كل فكرى وذاتى
سلمت ليك كل نبض فؤادى
سلمت ليك كل نفس لحياتى
فحبك اقوى واعظم من عصيانى
فقلبك الخفاق سبى الروح والعقل والفؤاد
ونظره حنانك قيدتنى فى هواك ياغالى
حبيبى الغالى....
سبيتنى بحبك يا حانى
حبيبى الحانى ....
سبيتنى باحتوائك ألامى
حبيبى المتألم علشانى....
قلبك سبانى
فبقلبى ارجوك ياعظيم يافادى
لاتحررنى من سبيى مهما زادت ألامى
فألمى فيك فرحى....
فانت فرحه حياتى
وتعبى فيك رجائى....
فبك هويت ابواب الجحيم امامى
وحزنى بيك سلامى....
فقد وهبتنى اياك يا ملك سلامى
وضعفى فيك قوتى.....
فقد وهبتنى القوه بالفداء
نعم أنت إلاهى العظيم القادر
نعم قلبك سبانى انا الخاطى

ليست هناك تعليقات: