مسيحنا فوق الزمان

الأحد، 14 فبراير 2010

وحدك انت أغلى حبيب

حبيبى الغالى
سيدى ومجدى وكرامة فؤادى
روح القلب من عشقنى وانا التراب الفانى
إله قدوس
إله قدير
إله عظيم
أحب خلقه يديه
فارسل ابنه الوحيد كلمته المتجسد ليفدينى انا الشقى الصغير
وبرحمه فتح لى طريق للرجوع اليه من جديد
ما ارحم قلبك على بنيك يا قدير
اوصيتنا بالمحبة للحميع وقدمت فيها العدو قبل القريب
من هو فى مثل سمو الله القدوس العظيم
حبيبى الغالى الوحيد
يا من احبنى انا حفنه التراب صنعه يديه
أؤمن بك يا قدير
اؤمن بك انت هو الله القدوس العظيم
فى يوم الحب اناجيك لتأخذ منى ماليك
قلبى الذى وهبته لي النابض بحبك ليه
قلبى الفرح المشتاق لعريسه السماوى العظيم
قلبى اللى كان عليل مأسور من عالم الشهوات والتقصير اليك
قلبى الملموس برحمتك يا قدوس يا عظيم فصار بيك سليم
هذا القلب ملكك يا قدير فأنت من تراءف بيه فصار مسبى فى حبك العظيم
ما اروع العشره معاك بقلب يخفق كلما ذكر اسمك يا إلهى القدوس الرحمن الرحيم
ربى وملكى والهى القدوس العظيم
ليس لى سوى ما لك فاقدمه لك فى هذا العيد
ربى العظيم إله المحبه والطهاره والنقاء الجميل
لم اجد اسمى من تعاليمك تسموا باخلاق البشر ليكونوا صوره من قداستك يا قدير
ملكى وإلهى السمائى العظيم
اقبل نفسى المبتهله بحبك ولا تجد امامها سوى التمجيد لأسمك العظيم
ربى وملكى وإلهى القدير
انظر لى بعينك المتحننه واقبل روحى السابحه فى هواك وتشتاق للمثول امامك بالتسبيح
لك انا يا قدير ومنك وليك انا اسيرقلبك العظيم

ليست هناك تعليقات: