مسيحنا فوق الزمان

الأربعاء، 21 أبريل 2010

أنا لحبيبى وحبيبى لى


 من عمق القلب أناجى
من أحبنى وفدانى
وبتهليل الروح أشدوا لإلهى
أنا لحبيبى وحبيبى لى


انا الخاطى العاصى من ترك خالقه الحانى
انا التراب الضعيف الملقى على قارعه الطريق شارد
أنا المحظوظ بحب ربى القدوس من جعلنى من التراب إنسان بنفسه الطاهر
أنا العبد الزليل وكنت للشيطان اسير وحررنى ربى بدمه القانى
انا الآثيم وبضعفى ظنيت انى اقدر اعمل شئ فسقط فى ابواب الجحيم بثمرة عصيانى 
ولكنى الإبن المنتصر بقيامة ربه القدير 
 من أقامنى منتصرا وسترنى فى عمق قلبه المنفجر بأثامى
نصرنى بعمق حب قلبه ولم يعد لأبواب الجحيم السلطان علىّ انا المفدى بالدم الغالى
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه يا حبيبى بعمق القلب أناجى
أنا لحبيبــــــــــــــــــــــــــــــــــــى وحبيبــــــــــــــــــــــــــــى لى
وليس لى سواك يا إلهى


اناجى والقلب خاشع
أناجى والروح راهب
أناجى متطلع لبهاء مجدك يا إلهى
مسكوب ساجد على وجهى عارف قدرى أمام عظمتك يا ملكى السمائى
ساجد برهبه مع مارى يوحنا راهب النظر لعظمه وجهك ياإلهى
وانت من كنت تسمح بالإتكاء على صدرك الحانى
كم حبك لعبيدك غير متناهى
كم حنانك لبنيك من عظمة مجدك يا إلهى
اسمحلى بعطفك أناجيك
أنا لحبيبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــى وحبيبـــــــــــــــــــــــى لى
فارجوك إقبلنى واغفر زلاتى وتقصيرى فى حقك يا إلهى


بعمق القلب أناجى من منحنى حياتى
بعدد خلايا جسدى اشكر عظمة نعمك ذو الإقتدار والسلطه فى حياتى
وليس بكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــافى
مع كل نفس أحياه أمجد اسمك وأهوى الحياه فى سماك المقدس بوجود قدس مجدك الغالى
بعدد حبات رمال العالم اسبح اسمك المبارك وليس يكفى قشور من قدرك يا إلهى
فاسمحلى برأفــــــــــــــــــــــــــــــاتك التى لا تنتهى واسمع مناجاة فؤادى
أنا لحبيبـــــــــــــــــــــــى وحبيبـــــــــــــــــــــى لــــــــــــــــــــــى
فامتلكنى يا إلهى



ليست هناك تعليقات: